Forum » Kärlek och relationer » Varför slutar killar bara att höra av sig?
Skapad 5 Jun 2007 17:55
Antal svar: 146 st
Visats 20986 ggr
Visa inlägg:
första |
föregående |
1 2 3 4 5 ... 6 |
nästa |
Anonym
5 Jun 2007 17:55
Varför slutar killar bara att höra av sig när de kommit på att de inte vill träffa mig längre? Jag har vid ett flertal tillfällen varit med om detta med killar jag dejtat. Och nu snackar vi inte om bara någon enstaka dejt utan det har varit killar man träffat ett tag. Som vuxna människor måste man väl kunna säga rent ut till en person att "jag tycker inte att vi ska ses något mera!". Sen så är det ju bra med det. Visst kan det känns lite obekvämt att säga det men det får man väl ta och inte bara sticka huvudet i sanden och vänta på att det blåser över.... Är det någon som har ett svar på frågan? Gör vi tjejer också så?
Anonym
5 Jun 2007 18:22
De vill inte vara elaka. Och ja.
borttagen medlem
5 Jun 2007 22:11
Det är väl något som även killar drabbas av. tex jag trots att jag är helt fantastisk i min inbillning. So what Handlar väl om sociala oförmågor snarare än om elakhet
Anonym
5 Jun 2007 22:36
En möjlig anledning skulle kunna vara att de kanske är osäkra på att det verkligen "varit något" mellan er. Du skriver om dejt och det kan ju vara allt ifrån en stilla fika på Seven11 till en romantisk middag i stearinljusens sken med övernattning mellan sidenlakan. Jag vet inte hur ni haft det under era dejter men om kontakten varit "mild" och "opassionerad" kan det ju hända att killarna upplevt dig som en vän isf en potentiell partner. Om det varit på det viset kan jag tänka mig att de upplevt det som ganska onaturligt att kontakta dig och göra slut på något som kanske aldrig var något... Mvh Mats
Anonym
5 Jun 2007 23:16
Håller med #3. För att ha förutsättningar att ge någorlunda bra analys så bör vi får reda på karaktären på dejterna. Snackar vi om passion som finns och levs ut men ebbar ut eller passion som inte uppstår alls?
Anonym
6 Jun 2007 09:17
Det fanns absolut passion i relationen...dvs romantiska middagar med övernattning var avklarade sedan en tid... Så ur min synvinkel fanns det absolut någonting att göra slut på...
Anonym
6 Jun 2007 09:30
Jag har varit med om exakt samma sak... och då pratar vi inte om ett par enstaka dejter utan när man typ varit tillsammans några månader. Tycker det är så fegt och ganska grymt. Tycker det tyder på brist på respekt för andra personer och deras känslor att göra på det sättet. Lite kurage och råg i ryggen tack!
Anonym
6 Jun 2007 10:07
Att bara "sluta" ringa är väl fega människors sätt att göra slut, dom tänker väl att det ska göra mindre skada än att säga som det är. Hur svårt kan det vara liksom :)
borttagen medlem
6 Jun 2007 10:20
Både killar och tjejer som beter sig på ett sånt sätt har nog någon slags brist i den empatiska och sociala förmågan - inte på något sjukligt sätt men tillräckligt mycket för att inte förstå vad en annan människa kan tänka och känna. Eftersom dejting tyvärr ofta uppfattas som ett spel förstärks nog det där. Det blir liksom inte på riktigt, det förväntas nog ibland vara underförstått OK att bete sig rätt illa. Själv förstår jag inte varför det skulle vara så svårt att rakt, enkelt och ärligt säga som det är - oavsett om det handlar om att visa intresse för någon eller avsluta något. trevlig dag, Staffan
Anonym
6 Jun 2007 10:36
Du skriver varför de slutar höra av sig till dig. Rent generellt finns det säkert många förklaringar. Men varför inte fråga dem? Kanske till och med är enklare att få svar nu i efterhand.
Anonym
6 Jun 2007 10:40
Tyvärr är detta inte begränsat till dejting. Jag har haft flera s k vänner som gjort på samma sätt. I samband med skilsmässan var det exempelvis många "vänner" som försvann. Kanske man inte passade in längre, vad vet jag.
Anonym
6 Jun 2007 13:16
Även om man inte haft någon passion och varit tilsammans är det mycket dålig stil att inte svara på en fråga tycker jag. Jag har dejtat killar och träffats över en drink/fika/lunch ett par gånger. Sen har jag via mail/sms förelagit att vi ska ses igen och inte fått något svar. Jag förstår att vissa tycker at det är svårt att säga "Jag är inte intresserad av att träffa dig mer" även om det är det ärligaste och bästa. Det näst bästa tycker jag dock är att dra en vit lögn, typ "Jag är upptagen i helgen så vi kan tyvärr inte ses. Är väldigt körigt både på jobbet och privat just nu, men vi kanske kan höras längre fram. Ha det bra." Gillar inte lögner egentligen, men i detta fall har det fördelen att man får ett svar direkt och slipper gå och vänta. Dessutom, tackar man nej och inte föreslår en alternativ tid inser jag att intresset är lågt. Men man har iallafall visat hövlighet genom att svara och inte bara nonchalera.
borttagen medlem
6 Jun 2007 13:17
Å andra sidan så finns det så svävande gränser idag för vad som är förhållande och "lite kul". Om det bara varit något fysiskt så kan jag mycket väl tänka mig att det är bara sluta ta kontakten. Dessutom har iaf jag varit med om att då jagslutade ringa en tjej så var hon heeelt förkrossad, men hon kunde inte komma på att hon kunde ringa mig. Att det bara var jag som tog kontakten tolkade jag som att det inte var ett förhållande och att jag kunde gå vidare, vilket det visade hon inte tyckte. Det här var då jag var 19 dock, och jag vet inte hur ung/gammal trådskaperskan är.
borttagen medlem
6 Jun 2007 13:18
#11, sen finns det de som anser att mal/sms inte är ett seriöst sätt att komunicera, att man ringer om man är intresserad. Om jag får ett sms och inte kan svara just då kan det hända jag missar det, och mail drunknar ju i all spam (eller om det är på jobbet, all arbetsrelaterad post).
Anonym
6 Jun 2007 13:23
#13 Håller med om att ringa är mycket bättre. Men om man tidigare svarat på SMS blir det konstigt när man helt plötsligt slutar.
Anonym
6 Jun 2007 13:42
Att "traffas" via elektroniskt media ar ju helt okay idag, men ar ett avslut av en relation via elekroniskt media lika accepterat? "Easy come, easy go?"
borttagen medlem
6 Jun 2007 15:26
#15, kan tålas att fundera på. Om man nu kan knyta kontakter därigenom så borde man väl lika gärna kunna avsluta. Menar, det är ju uppenbart att iaf vissa som hittar folk den vägen är blyga ;) Och sen finns det ju personer som blir helt rabiata om man uttrycker sig "vi kanske bara ska vara vänner". Så då är det väl bekvämt med SMS. Jag har dock inget vett i kroppen så jag dumpar face to face då det känns bättre så. (Plus att regel nummer ett sedan länge är att inte dejta tjejer som har mer problem än man själv har)
Anonym
6 Jun 2007 18:59
Jag tror att det är "enklast" ibland att bara sluta ringa och/eller sluta svara på sin telefon eller sms när man ser att det är just han/hon som ringer. Har flera killkompisar som har gjort så och deras förklaring är alltid att de inte vill såra och tjejen förstår väl ändå när man slutar att höra av sig. De håller helt med om att det är fegt men å andra sidan är det också väldigt bekvämt! Tyvärr är det bara att konstatera att de killar (eller tjejer) som gör så är inte intresserade och ibland föstår dem inte heller att de kan såra mer med att bara försvinna istället för att förklara och vara rak. Kanske är det så att vi tjejer förväntar oss mer rak kommunikation när man väl avslutar en relation. Vi vill dessutom prata om anledningen till varför det inte funkar, vi analyserar mer och funderar. Det kan kanske vara svårt att handskas med för en kille?! De kanske inte orkar förklara varför de inte vill längre eller känner så starkt de borde..och då är det enklare att försvinna. Eller så är det så att det tyvärr finns en väldigt massa omogna och fega män (liksom kvinnor) som inte kan eller vill hantera svåra situationer.
Anonym
6 Jun 2007 19:35
Skönt att höra att många med mig ialla fall har erfarenhet av samma sak... Det kanske delvis är ett kommunikationsproblem mellan könen som #17 säger... och delvis ren och skär feghet... men samtidigt idag när det finns detta påfund med SMS... så är det ju hur enkelt som helst att säga att man inte ska ses mer... Visserligen tycker jag inte att SMS lämpar sig till sådan kommunikation... men om alternativet är att sluta höra av sig så är SMS bättre än inget.. Jag har ju lagt ned en massa energi nu på att analysera varför man inte hör något och vad som egentligen hände... Hade man bara vetat från dag ett så är det ju så mycket lättare att stryka detta kapitel ur ens liv och blicka framåt istället... Kan det vara så svårt att begripa???
borttagen medlem
6 Jun 2007 20:25
Å andra sidan är min syn att tjejer INTE har en rak och tydlig kommunikation medans killar har det. Vet flera av den kvinnliga rasen som är mästare att prata runt ämnet och förvbänta sig att man ska förstå vad de menar. En man är ju alltid uppriktig "jag vill kela" ex ;)
borttagen medlem
6 Jun 2007 20:28
#18, där är väl felet. det absolut värsta man kan göra är att analysera för mycket. Ju mer man analyserar desto olyckligare komemr man bli.
Anonym
6 Jun 2007 20:32
#17 Du tror inte det där är rätt individuellt och kanske, kanske inte har så mycket med vilket kön man råkar tillhöra?
Anonym
6 Jun 2007 20:59
#18 Du skriver att det är skönt att det är andra som har samma erfarenhet. Varför? Blir det enklare att ändra mönstret. Eller mer som tröst. Du skriver att du lagt ner massa tid på att analysera och att det varit bättre att veta. Så varför inte fråga killarna du tänker på? Varför de slutade höra av sig eller hur de kände då. Så får du veta och kan lättare hantera det framöver. För enklast är väl att agera ut det du vill uppnå. Vill du ha raka svar, ställ raka frågor.
Anonym
6 Jun 2007 21:15
Finns alltid människor som ser vänner, bekanta, dejter, sämre/bättre hälfter, och liknande som förbrukningsvaror. Som de mer eller mindre utnyttjar så länge de har någon behållning av dem (inte helt sällan utan att ge någonting tillbaka), och när det inte är kul längre så är det tack och hej utan krusiduller. Trist men sant. Har ingenting med könstillhörighet att göra, utan det hänger på personlighet och vad de själva har i bagaget. (Det handlar ofta om mer eller mindre trasiga människor, och jag tror att det här beteendet är någon slags framskjuten försvarmekanism för vissa dem.) Allt man kan göra är att vara "lagom misstänksam" i det inledande skedet, och hålla ögonen öppna efter olika varningssignaler. Ofta avslöjar de sig när de pratar om sig själva och vad de har varit med om. Jag börjar själv bli ganska bra på att känna av när det är fara å färde, och har inte gjort misstaget att släppa någon av dessa energivampyrer inpå livet på ett tag nu. Jag har egentligen bara ett tips att komma med, och det är att du ska lita mer på din egen känsla och gut feeling, än på vad de människor du träffar säger om sig själva. Man beskriver oftast inte sig själv som den man är, utan som den man vill vara.
Anonym
6 Jun 2007 22:15
Kloka ord, Magnus. Det är skrämmande hur människor konsumerar varandra, som förbrukningsvaror. Och jag tror - precis som någon skrev - att det inte har med kön att göra. Utan med att man helt enkelt är bekväm av sig. Plötsligt kan folk sluta höra av sig utan att man vet varför. Själv har jag infört en regel: ingen relation som innebär att det alltid är jag som ska höra av mig och föreslå att vi ska ses kan vara bra. Sådana ensidiga relationer finns det gott om även kvinnor emellan, så det så. Det är bara att inse att "energivampyrerna" finns överallt. Och att akta sig när man märker varningsignalerna. Det kan ju tillexempel vara att samtliga tio gånger ni senast pratades vid, var det du som ringde. Då är det bara att lägga ner, glömma och gå vidare.
första |
föregående |
1 2 3 4 5 ... 6 |
nästa |

Sök

Sök forum

Internationell Karriär

SPONSRAT INNEHÅLL
Gör internationell karriär hos:
Är du sugen på att skapa en egen forumtråd?

Senaste foruminläggen

Hungrig webbutvecklare
Hej,Jag driver ett antal hemsidor inom olika branscher, bland annat är jag aktiv med sidan faktur...
Funderar du på Starta Eget? - Få ett färdigt koncept. Info i Landskrona & Hässleholm
Ångrar mig
Hej,Jag bytt jobb efter 6,5 år på tidigare arbetsplats. Anledningen till att jag bytte var att ja...
Bloggare sökes
Söker bloggare.Maila mikael@playros.com för mer info.
Sexhandeln
Boken hittar ni på Adlibris för ett väldigt bra pris, otroligt läsvärd bok! Rolig, spännande och ...