Forum » Marknadsföring och försäljning » Stoppa faxreklam?
Skapad 30 May 2007 13:30
Antal svar: 15 st
Visats 10885 ggr
Visa inlägg:
Anonym
30 May 2007 13:30
Faxen på kontoret spyr ut reklam från olika bolag som säljer utbildningar, mjukvara, MLM, kontorsprylar m.m. Det är en massa skit som vi inte vill ha och inte har efterfrågat. I mina ögon är det spam. Antagligen köps uppgifter från något register där vår info finns med. Finns det någon form av nix-tjänst för faxar? Någon som vet?
borttagen medlem
30 May 2007 14:20
Faxa tillbaka med fyra fem svarta A4 som du tejpat ihop ändarna på till en cirkel = ett evighetsfax som drar toner/bläck och helt meningslöst. Så att de lär sig så att säga! :)
Anonym
30 May 2007 14:46
De köper (målgrupper)adresser så som man köper postadresser. Att svara med svarta blad på faxreklam spela ingen roll då svaren går digitalt och tas emot per email.
Anonym
30 May 2007 17:07
Gillar ändå tanken med den svarta evighetsfaxen. Bättre än att knyta näven i fickan. Tror ändå att flera av avsändarna har helt vanliga faxar som de tar emot beställningar på. Kanske skulle testa och se vad som händer..
Anonym
30 May 2007 17:21
Håller med. Kan bli rätt stora mail... :-)
Anonym
30 May 2007 17:32
Nämn att detta faxnummer delas med Bandidos och detta fax-spammande uppskattas inte, därmed önskas de slutar med det direkt ;)
Anonym
30 May 2007 17:47
Alternativ så tar du reda på företaget som köp "tjänsten" faxnummer och tejpar en evighetslop där du skriver "sluta köp spamtjänster". "Så här ser det ut hos oss tack vare er "marknadsföring"" "Vi har också en spamgenerator"","Ni har aldrig funderat på att byta marknadschef" eller någonting annat som man nu kan känna för. Man få ge sig på roten, dvs dom puckon som är beställare av "tjänsten"...
borttagen medlem
31 May 2007 06:27
Fax? 2007? Hahaha!
borttagen medlem
31 May 2007 08:38
Alltså. VEM har fortfarande fax? Är det inte 2007? Släng faxeländet vet ja, så slipper du den reklamen. Maila istället. Går utmärkt att skanna papper och göra pdf av som du sen skickar via mail. Det kan ju räcka med e-mail-spam...
borttagen medlem
31 May 2007 08:55
Eller så behåller man faxen. Det är ett rätt effektivt sätt att se till att man bara får det man behöver om man gör sig lite obekväm och ber folk att faxa/posta istället för att maila. Det är lite för enkelt att kasta med 38 bilagor i ett mail och sätta det till sjutton olika mottagare, jämfört med att faxa/posta det hela till dessa sjutton.
Anonym
31 May 2007 09:04
På grossistfirma med ett par hundra leverantörer i alla storleksgrader är faxen ibland ovärderlig för att ta emot pappersdokument IDAG hellre än att vänta på att leverantören antingen skriver in det i en dator och mailar det, eller att de tar en kopia och lägger det på posten.
Anonym
2 Jul 2008 13:15
Först och främst är företagsreklam ingen spam Spam är relaterad endast till privatpersoner. Om man ite vill ha det, slänger man papper helt enkelt . Jag blev lite positivt överraskad när några faxreklam dök upp då jag inte visste att dena pryl fans och det behövde jag. Faxreklam är inte så dum ibland. Annars har jag bara en låda under faxen där man slänger allt man inte är intresserad av, men som sagt, det dyker bra grejer ibland.
Anonym
3 Jul 2008 14:11
Faxreklam kan vara av godo, precis som all annan reklam, men precis som med all annan reklam, så är den oftast det **inte.** Poängen är väl snarast att det kostar pengar och har en starkt negativ påverkan på miljön (inte för den enskilde företagaren, men utskicken görs inte styckvis heller) dessutom är det om möjligt mer opersonligt än konventionell marknadsföring via annonser och utskick. Faxen har tveklöst sina fördelar, men faxreklam går bort.
Anonym
4 Jul 2008 08:13
Sant. Faxen behövs tyvärr än så länge - speciellt om man behöver "påskrift" asap. Även om mail gäller eg, så vill de flesta fortfarande ha en "riktig" påskrift... Hos UC och SCB kan man spärra sina företagsuppgifter för försäljning. Jag gjorde det i höstas då jag vart evinnrligt trött på att försäljare ringde HELA tiden på vår kontorstele. Samtalen minskade faktiskt en hel del!
Anonym
24 Nov 2009 09:10
Här är ett par användbara länkar. Bara att ringa till dem och be dem ta bort ert faxnummer så ska ni slippa skiten sen. http://www.faxineurope.com/se/index.html http://www.umscom.se/wip4/index.epl?cat=8386&/KONTAKTA_OSS
Anonym
6 Jan 2010 19:49
Byt den gamla faxen mot en faxserver och koppla ihop den med e-posten, sen kan du sätta spamfilter att blockera de avsändare du inte vill ta emot ifrån, dessutom får du en enklare av inkommande utgående. Vill du fortfarande ha enkelheten att skicka med gamla faxen går det bra att ha den inkopplad, men inställd på att aldrig svara. #11 Tycker nog att spam är lika illa om det riktas till privatpersoner, föreningar eller företag. Däremot behandlas det olika i lagliga sammanhang - men förekommer gör det hos samtliga... God fortsättnig .....

Sök

Sök forum

Unga chefer

SPONSRAT INNEHÅLL
Här kan du göra karriär som ung chef:
Är du sugen på att skapa en egen forumtråd?

Senaste foruminläggen

Stora hål i CV:et - hur hantera detta?
Jag har ganska många stora "hål" i CV:et då jag endast haft kortare anställningar och främst prak...
Finansiera delägarskap
Skulle behöva hjälp med en fråga. Jag har blivit erbjuden att köpa in mig i ett företag som jag v...
Oreglerad arbetstid?
Hej, Blev strax innan jul rekryterad till ett större konsultföretag. Var tydlig med att jag behöv...
Allt känns hopplöst
För att sammanfatta mig kort, jag studerade till arkeolog på högskolan, avslutade mina studier so...
Kvinnliga ledare
Jag blir så stressad!Jag är 30 år och vill klättra i karriären, blir så otroligt stressad och avu...

Gratis CV-granskning

Ta chansen att få ditt CV granskat i Shortcuts CV-akut!
» Så här gör du

Kontakta oss!

Har du frågor, förslag, synpunkter, tankar eller idéer om Shortcut? Vi blir jätteglada av att höra från dig!
» Maila oss här!